Ortopeda Żyrardów

Zapraszamy do skorzystania z poradni ortopedycznej w Żyrardowie i Pruszkowie. Konsultacje ortopedyczne udzielane są przez specjalistów z klinik warszawskich. Wykonujemy badania  ultrasonograficzną stawów oraz zabiegi i iniekcje dostawowe. W naszych ośrodkach przeprowadzamy równie terapię osoczem bogatopłytkowym w chorobach stawów, szczególnie u pacjentów u których zabieg operacyjny jest przeciwskazany lub odroczony w czasie.
Zapewniamy pełną kompleksowość diagnostyki i leczenia dzięki poradni radiologicznej oraz wykonywanym zabiegom operacyjnym we własnym szpitalu w Żyrardowie.

Chirurgia Jednego Dnia

Specjalizujemy się w leczeniu schorzeń narządu ruchu w oparciu o techniki mikroinwazyjne oraz zastosowanie najnowocześniejszych implantów.  W zabiegach operacyjnych wykorzystujemy najnowszy sprzęt artroskopowy amerykańskiej firmy Stryker.
Po zabiegu operacyjnym pacjent praktycznie nie ma śladów na skórze oraz  bardzo wcześnie powraca  do aktywnego trybu życia. Dzięki krótkiej hospitalizacji unikamy ryzyka zakażeń szpitalnych, stresu związanego z pobytem w szpitalu oraz nieobecnością  w pracy..

Zakres operacji  ortopedycznych:

• Artroskopia stawu kolanowego
  • Artroskopia  stawu kolanowego z rekonstrukcją więzadła krzyżowego przedniego
  • Artroskopia stawu kolanowego z rekonstrukcją więzadła krzyżowego tylnego
  • Wszczepienie endoprotezy stawu kolanowego
  • Wszczepienie endoprotezy stawu biodrowego
  • Operacja rekonstrukcyjna palucha koślawego
  • Palec trzaskający
  • Artroskopia stawu skokowego
  • Zespoły uciskowe nerwów obwodowych
  • Odbarczenie zespołu cieśni kanału nadgarstka
  • Odbarczenie zespołu uciskowego nerwu łokciowego w rowku nerwu łokciowego
  • Odbarczenie zespołu uciskowego nerwu łokciowego w kanale Gyona
  • Usuwanie metalu
  • Usztywnienie stawu klinowo śródstopnego

Badanie ultrasonograficzne stawów

USG stawów umożliwia nieinwazyjną ocenę struktur stawowych. Ponadto w dużym zakresie umożliwia diagnostykę przyczyn bólu, przeskakiwania, blokowania się stawu a także takich objawów jak ograniczenie wyprostu czy zgięcia w stawie. Badanie wykonuje się w celu kwalifikacji do leczenia rehabilitacyjnego lub operacyjnego.

usg stawów

Nakłucia i blokady

Nakłucia stawów służą zarówno celom diagnostycznym (pobranie płynu stawowego lub podanie środka cieniującego) jak i leczniczym (podanie do jamy stawowej leków).
W celu miejscowego leczenia ograniczonych, niebakteryjnych stanów zapalnych, dolegliwości bólowych występujących po przeciążeniach w obrębie przyczepów ścięgien, w kaletkach maziowych czy więzadłach okołostawowych, często wprowadza się do tkanek roztwory środków znieczulających lub kortykosteroidy.
Blokady czyli wyłączenie zwojów, splotów i pni nerwowych, polegają na wstrzyknięciu środka znieczulającego w roztworze wodnym w najbliższe ich sąsiedztwo. Ich celem jest zadziałanie lecznicze na obszar położony obwodowo od blokowanego odcinka.
W leczeniu dolegliwości bólowych najczęściej podaje się iniekcje z leków sterydowych, tak aby skrócić maksymalnie ich czas podawania. Są to substancje o silnym działaniu przeciwzapalnym, ale mają niestety bardzo wiele działań niepożądanych. Leki sterydowe szczególnie ostrożnie powinny być stosowane u chorych z cukrzycą, ostrymi chorobami wirusowymi, osteoporozą, chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, nadciśnieniem tętniczym i zaburzeniami funkcji nerek.

Iniekcje z kwasu hialuronowego

Dostawowe iniekcje z kwasu hialuronowego stosujemy w celu :

• uzupełnienia płynu stawowego
  • poprawy ruchomości stawów
  • zniesienie dolegliwości bólowych

Preparaty kwasów hialuronowych uzupełniają naturalnie występujący w organizmie kwas hialuronowy. Podawanie wysoko oczyszczonego kwasu hialuronowego przywraca prawidłowe właściwości płynu stawowego przez uzupełnienie jego brakującej ilości i poprawienie właściwości amortyzujących. Tym samym chroni powierzchnie chrząstek stawowych przed uszkodzeniami. Zastosowanie terapii zmniejsza dolegliwości bólowe, poprawia trofikę stawu i zwiększa zakres ruchu w stawie.
Terapia preparatem składa się z 1-5 iniekcji dostawowych ( w zależności od rodzaju użytego preparatu) w tygodniowych odstępach czasowych. Każda ampułkostrzykawka zawiera jedną dawkę i przeznaczona jest do wykonania jednego wstrzyknięcia bezpośredniego do jamy stawowej.
W naszej placówce podajemy preparat kwasu hialuronowego Suplasyn niemieckiej firmy Grunenthal.

Autologiczny Koncentrat Płytkowy

Terapia autologicznym koncentratem płytkowy (PRP)

Leczenie płytkowym czynnikiem wzrostu stanowi przełom w leczeniu i regeneracji uszkodzeń śródstawowych we współczesnej medycynie. Autologiczny Koncentrat Płytkowy jest specjalnie przygotowanym koncentratem płytek krwi i osocza, który stwarza sprzyjające warunki szybszemu gojeniu i regeneracji uszkodzonych tkanek.
Zawiera wysokie stężenie czynników wzrostu wewnątrz alpha-granulek, które zapoczątkowują kaskadę reakcji prowadzącą do różnicowania  komórek macierzystych w dojrzałe tkanki a tym samym do leczenia chrząstek i kości.

Zastosowania w ortopedii

• Uszkodzenie łąkotki
  • Uszkodzenie więzadeł stawowych
  • Uszkodzenie torebki stawowej
  • Degeneracja chrząstki stawowej

Zaopatrzenie ortopedyczne

Jedną z podstawowych zasad prawidłowego zastosowania nowoczesnego zaopatrzenia ortopedycznego jest zminimalizowanie konstrukcji każdego sprzętu, znacznie zmniejszenie jego ciężaru, przy jednoczesnym uzyskaniu jak najlepszej pomocy w poprawie funkcji osoby niepełnosprawnej.
Na miejscu wykonujemy komputerowe badanie stóp pozwalające na dynamiczną ocenę chodu oraz wykrycie wad w poruszaniu się. Pozwoli to na dobór indywidualnie dostosowanych do twojej stopy wkładek ortopedycznych.
Współpracujemy z firmą Formed Plus  przedstawicielem firmy niemieckiej Bauerfeind AG –jednego ze światowych liderów w  produkcji pomocniczych środków medycznych, takich jak aktywne stabilizatory i ortezy ,wyroby uciskowe oraz wkładki ortopedyczne.

Centrum Medycyny i Rehabilitacji ARTKINEZIS
ul. Wiejska 19/21 Żyrardów tel: 46 858 10 90