Ortopeda Pruszków

Zapraszamy do skorzystania z poradni ortopedycznej w Pruszkowie i Żyrardowie. Konsultacje ortopedyczne udzielane są przez specjalistów z klinik warszawskich. Wykonujemy badania  ultrasonograficzną stawów oraz zabiegi i iniekcje dostawowe. W naszych ośrodkach przeprowadzamy równie terapię osoczem bogatopłytkowym w chorobach stawów, szczególnie u pacjentów u których zabieg operacyjny jest przeciwskazany lub odroczony w czasie.
Zapewniamy pełną kompleksowość diagnostyki i leczenia dzięki poradni radiologicznej oraz wykonywanym zabiegom operacyjnym we własnym szpitalu w Żyrardowie.

Badanie ultrasonograficzne stawów

usg stawów

USG stawów umożliwia nieinwazyjną ocenę struktur stawowych. Ponadto w dużym zakresie umożliwia diagnostykę przyczyn bólu, przeskakiwania, blokowania się stawu a także takich objawów jak ograniczenie wyprostu czy zgięcia w stawie. Badanie wykonuje się w celu kwalifikacji do leczenia rehabilitacyjnego lub operacyjnego.

Nakłucia i blokady

Nakłucia stawów służą zarówno celom diagnostycznym (pobranie płynu stawowego lub podanie środka cieniującego) jak i leczniczym (podanie do jamy stawowej leków).
W celu miejscowego leczenia ograniczonych, niebakteryjnych stanów zapalnych, dolegliwości bólowych występujących po przeciążeniach w obrębie przyczepów ścięgien, w kaletkach maziowych czy więzadłach okołostawowych, często wprowadza się do tkanek roztwory środków znieczulających lub kortykosteroidy.
Blokady czyli wyłączenie zwojów, splotów i pni nerwowych, polegają na wstrzyknięciu środka znieczulającego w roztworze wodnym w najbliższe ich sąsiedztwo. Ich celem jest zadziałanie lecznicze na obszar położony obwodowo od blokowanego odcinka.
W leczeniu dolegliwości bólowych najczęściej podaje się iniekcje z leków sterydowych, tak aby skrócić maksymalnie ich czas podawania. Są to substancje o silnym działaniu przeciwzapalnym, ale mają niestety bardzo wiele działań niepożądanych. Leki sterydowe szczególnie ostrożnie powinny być stosowane u chorych z cukrzycą, ostrymi chorobami wirusowymi, osteoporozą, chorobą wrzodową żołądka i dwunastnicy, nadciśnieniem tętniczym i zaburzeniami funkcji nerek.

Iniekcje z kwasu hialuronowego

Dostawowe iniekcje z kwasu hialuronowego stosujemy w celu :

• uzupełnienia płynu stawowego
  • poprawy ruchomości stawów
  • zniesienie dolegliwości bólowych

Preparaty kwasów hialuronowych uzupełniają naturalnie występujący w organizmie kwas hialuronowy. Podawanie wysoko oczyszczonego kwasu hialuronowego przywraca prawidłowe właściwości płynu stawowego przez uzupełnienie jego brakującej ilości i poprawienie właściwości amortyzujących. Tym samym chroni powierzchnie chrząstek stawowych przed uszkodzeniami. Zastosowanie terapii zmniejsza dolegliwości bólowe, poprawia trofikę stawu i zwiększa zakres ruchu w stawie.
Terapia preparatem składa się z 1-5 iniekcji dostawowych ( w zależności od rodzaju użytego preparatu) w tygodniowych odstępach czasowych. Każda ampułkostrzykawka zawiera jedną dawkę i przeznaczona jest do wykonania jednego wstrzyknięcia bezpośredniego do jamy stawowej.
W naszej placówce podajemy preparat kwasu hialuronowego Suplasyn niemieckiej firmy Grunenthal.

Autologiczny Koncentrat Płytkowy

Terapia autologicznym koncentratem płytkowy (PRP)

Leczenie płytkowym czynnikiem wzrostu stanowi przełom w leczeniu i regeneracji uszkodzeń śródstawowych we współczesnej medycynie. Autologiczny Koncentrat Płytkowy jest specjalnie przygotowanym koncentratem płytek krwi i osocza, który stwarza sprzyjające warunki szybszemu gojeniu i regeneracji uszkodzonych tkanek.
Zawiera wysokie stężenie czynników wzrostu wewnątrz alpha-granulek, które zapoczątkowują kaskadę reakcji prowadzącą do różnicowania  komórek macierzystych w dojrzałe tkanki a tym samym do leczenia chrząstek i kości.

Zastosowania w ortopedii

• Uszkodzenie łąkotki
  • Uszkodzenie więzadeł stawowych
  • Uszkodzenie torebki stawowej
  • Degeneracja chrząstki stawowej

Zaopatrzenie ortopedyczne

Jedną z podstawowych zasad prawidłowego zastosowania nowoczesnego zaopatrzenia ortopedycznego jest zminimalizowanie konstrukcji każdego sprzętu, znacznie zmniejszenie jego ciężaru, przy jednoczesnym uzyskaniu jak najlepszej pomocy w poprawie funkcji osoby niepełnosprawnej.
Na miejscu wykonujemy komputerowe badanie stóp pozwalające na dynamiczną ocenę chodu oraz wykrycie wad w poruszaniu się. Pozwoli to na dobór indywidualnie dostosowanych do twojej stopy wkładek ortopedycznych.
Współpracujemy z firmą Formed Plus  przedstawicielem firmy niemieckiej Bauerfeind AG –jednego ze światowych liderów w  produkcji pomocniczych środków medycznych, takich jak aktywne stabilizatory i ortezy ,wyroby uciskowe oraz wkładki ortopedyczne.

Centrum Medycyny i Rehabilitacji ARTKINEZIS
ul. Wiejska 19/21 Żyrardów tel: 46 858 10 90