Otwarcie nowej filii w Żyrardowie

Mamy zaszczyt poinformować, że w dniu 17 marca 2014 otwarte zostało Centrum Medyczno-Rehabilitacyjne Artkinezis przy ul. Wiejskiej 19/21 w Żyrardowie (vis a vis szkoły nr 1).

W pierwszym etapie będzie można skorzystać z rehabilitacji leczniczej oraz specjalistycznych konsultacji lekarskich z zakresu rehabilitacji, ortopedii oraz neurologii.

Prowadzimy terapię osób po urazach, zabiegach operacyjnych, udarach mózgowych, a także w schorzeniach takich jak: zmiany zwyrodnieniowe, choroby reumatyczne, miopatie oraz zespoły bólowe kręgosłupa. Leczeniem obejmujemy również dzieci ryzyka okołoporodowego w tym niemowlęta stogując indywidualną terapię wg metod NDT-Bobath oraz Vojty.

Centrum Rehabilitacji Artkinezis jest specjalistyczną placówką medyczną świadczącą usługi w zakresie rehabilitacji leczniczej, ortopedii oraz neurologii na terenie powiatu pruszkowskiego. Od roku 2007 świadczymy usługi z rehabilitacji leczniczej w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Nowa placówka oferuje nie tylko ambulatoryjne usługi specjalistyczne, ale również umożliwi w najbliższej przyszłości wykonywanie operacji chirurgicznych z zakresu ortopedii i neurologii w ramach Szpitala Jednego Dnia. W nowej lokalizacji znajdą się poradnie specjalistyczne: ortopedyczna, neurologiczna, reumatologiczna, kardiologiczna i pracownia rehabilitacji kardiologicznej. W przyszłości planowane będzie również udzielanie świadczeń specjalistycznych z zakresu laryngologii oraz gastroenterologii. Placówka zostanie wyposażona w zakład radiologii cyfrowej oraz inne pracownie diagnostyczne.

Filia Centrum Rehabilitacji ARTKINEZIS w Żyrardowie została wybudowana od podstaw i dlatego przyjęte rozwiązania architektoniczne dokładnie odzwierciedlają potrzeby prowadzonej terapii w warunkach pełnego komfortu. Placówka posiada blok operacyjny połączony z oddziałem stacjonarnym.

Centrum Rehabilitacji ze Szpitalem Jednego Dnia zlokalizowane jest w centralnej części Żyrardowa u zbiegu ulic Wiejskiej i Jasnej, w bezpośrednim sąsiedztwie Szkoły Podstawowej nr 1. Dojazd do placówki ułatwia miejska linia autobusowa, której przystanek znajduje się na wprost budynku.

Rehabilitacja lecznicza – otwarcie 17 marca 2014 r.

Zgodnie z polską szkołą rehabilitacji cały proces leczniczy powinien być przeprowadzony przez zespół rehabilitacyjny. W skład naszego zespołu wejdą specjaliści z rehabilitacji medycznej, ortopedii i traumatologii, neurologii, neurologopedii oraz zespół fizjoterapeutów.

Zespół lekarzy i fizjoterapeutów zapewni kompleksową obsługę medyczną oferując na miejscu pełną diagnostykę oraz leczenie prowadzone w sposób indywidualny “jeden pacjent – jeden terapeuta”. Nasi terapeuci posługują się metodami leczniczymi takimi jak: PNF, Kalternborn-Eujenth, McKenzie, NDT-Bobath. Bezpośrednia współpraca jednego terapeuty z chorym w trakcie całego programu leczenia zapewnia dostosowanie programu terapeutycznego do indywidualnych potrzeb pacjenta. Uzupełnieniem terapii manualnej będą zabiegi fizykalne wspomagające proces leczniczy.

Centrum Rehabilitacji Artkinezis prowadzić również będzie rehabilitację dzieci i niemowląt z zaburzeniami neurofizjologicznymi związanymi z urazami okołoporodowymi lub zaburzeniami rozwojowymi. Leczenie dzieci zapewnią dyplomowani terapeuci metod NDT-Bobath, Vojty oraz SI.

W przypadku chorób przewlekłych i ostrych zespołów bólowych będzie można skorzystać z rehabilitacji domowej.

Metody lecznicze

Kinezyterapia:

• ćwiczenia indywidualne z zastosowaniem metod : PNF, Kalternborn-Eujenth, McKenzie, NDT-Bobath
  • ćwiczenia na przyrządach w odciążeniu i z obciążeniem
  • ćwiczenia grupowe
  • wyciągi lecznicze
  • masaże klasyczne, lecznicze oraz limfatyczne
  • ćwiczenia ogólno usprawniające

Placówka będzie prowadziła również programy ogólnorozwojowe, leczenia nadwagi, prowadzenia rehabilitacji u kobiet w ciąży i po mastektomii.

Fizykoterapia:

Elektroterapia: galwanizacja, jonoforeza, elektrostymulacja, tonoliza, prądy diadynamiczne i inne mające różnorodne działania p. bólowe, p. zapalne, p. obrzękowe, rozluźniające napięcie mięśni, zapobiegające zanikom mięśniowym, poprawiające ukrwienie i odżywienie tkanek.

Magnetoterapia: Stosowanie pola magnetycznego w schorzeniach narządu ruchu, chorobach reumatycznych oraz układu krążenia. W uzyskaniu efektu p. bólowego, p. zapalnego, szybszego zrostu kostnego po złamaniach.

Laseroterapia: Wykorzystanie wiązki promienia laserowego w leczeniu zespołów bólowych, chorób zwyrodnieniowych i reumatycznych stawów oraz w leczeniu zmian skórnych.

Ultradźwięki: Leczenie zespołów bólowych i zmian zwyrodnieniowych.

Krioterapia: Zastosowanie niskich temperatur ( ciekły azot ) dających efekt p. zapalny, p. obrzękowy, p. bólowy i rozluźniający mięśnie szkieletowe, poprawia skuteczność kinezyterapii przeprowadzanej bezpośrednio po zabiegach. Krioterapia ma szczególne zastosowanie u pacjentów z chorobami reumatycznymi, zwyrodnieniowymi, pourazowymi i przeciążeniowymi.

Hydroterapia: zastosowanie wirowych kąpieli wodnych w celu rozluźnienia przykurczów mięśniowych i jako przygotowanie przed zabiegami terapii indywidualnej.

Mamy nadzieję , że znajdą Państwo w naszej placówce profesjonalną pomoc medyczną oraz atmosferę pełnego zaufania.

Serdecznie zapraszamy